donderdag 12 januari 2012

Dream big, act smart

"Dream big, act smart", dat stond op het nieuwe truitje dat ik, toevallig, gisterenmiddag voor Roos op de kop kon tikken. Een superkoopje. Ik was al enkele dagen op zoek naar een kanariegeel (neen, eigenlijk is het bijna fluo) exemplaar.
Toen ik het daarnet in haar kast legde, kreeg ik spontaan een glimlach op mijn mond. Grootse dromen, wel... zo heb ik er wel een paar. Een heuse to-do list...

Om te beginnen wil ik dolgraag een wereldreis maken. Echt terug naar de mensen, naar de culturen. Mijn kinderen laten kennismaken met het leven ergens anders. Hun ogen laten open gaan. Want, wat hebben we het verdomd goed hier! Hen laten spelen met kleine Tanzaniaanse kids, of laten proeven van echte Indische specialiteiten... (Niet dat die zo heerlijk zijn, maar kom, het is een unieke belevenis!). Ik zou de wereld met hen rondtrekken en als bagage niet veel meer meenemen dan een aantal Trotters... Met dreadlocks in onze haren en een bruin velletje komen we terug, vol prachtige herinneringen en levenslessen. Dream big... act smart... Ik zou waarschijnlijk ook failliet zijn ;) .

Mijn nummer twee, is een eigen, unieke kindvriendelijke kinderwinkel. Zo eentje waar je mond van open valt. Pure vintage. Retro. Felle kleren, speelkledij, die vuil mag worden, die goed zit, waar de fantasie van je kind op hol van slaat. Moois. Jammer genoeg zijn al die dure, mooie, inspirerende merken onbetaalbaar. Want, als mijn dochter staat te stralen in haar kleedje van Smafolk denk ik: "Niet met stiften op kleuren! Dat kostte een klein fortuintje...". Tot zover de kindvriendelijkheid...

Dan hebben we nog 'project eigen huis'. Ergens aan de rand van Putte staat dat. Het is echt, echt, geen lief ding. Ik vind het nog niets. Maar... het wordt wel wat! Het wordt 'ons eigen huis'. Met blauwe Delftse tegeltjes, oude vloeren, witte muren, kringloopspullen, ... Het wordt onze thuis....

Dat 'big dreamen' is alvast gelukt, nu nog zien of we dat 'smart' kunnen 'acten'... :)

1 opmerking: