woensdag 2 januari 2013

Eerlijk?

Mijn goede voornemens zijn gelanceerd, en niet zomaar. Ik heb het echt vol trots en overgave aan heel de wereld meegedeeld. En nu komt het stomme... We moeten eerst nog even op reis. Ik hoor het stemmetje in mijn hoofd fluisteren: "Morgen morgen morgen... altijd maar morgen!" en ik weet dat het gelijk heeft. Ik heb het mezelf gisteren nog gezegd: "Eerst even op reis, en dan begin je met je voornemens!"... Jammer genoeg...
Maar zoals ik al meldde, met de motivatie zit alles dik snor en dat heeft zo z'n gevolgen in verband met onze uitstap.

Hoewel ik niet sta te springen voor commerciële toestanden, ben ik helemaal weg van Disneyland Parijs. Vanaf de eerste blik op dat topje van het sprookjeskasteel schieten mijn ogen vol water en fladderen er wel 10 000 vlinders als gekken door m'n buik. Dan ben ik het prinsesje en de wereld een sprookjeskasteel. Dan vergeet ik écht dat het een grote dikke luchtbel is waar je zo doorheen kan prikken. Dan maakt het me hoegenaamd niet uit dat mensen straks hun warme pak uitdoen en vloeken omdat ze nog uren in de file naar huis moeten. Neen, in Disneyland is de wereld een mooie roze wolk waar ik lekker op rondzweef.

En toch, voor het eerst in al die keren (en het zijn er al héél wat... ik durf het zelfs niet meer precies te tellen), knaagt er iets. Is het echt nodig? Hebben we het eigenlijk nodig? Zullen we gelukkiger zijn als we terug komen? Neen, waarschijnlijk niet. We zullen een pak minder centen hebben, dat wel.
Er hangt voor het eerste een schaduw over het magische land. Natuurlijk zal ik met volle teugen genieten, natuurlijk wil ik zoveel mogelijk zwetende Fransmannen met een donzig pak zien en natuurlijk krijg ik heimwee bij het idee dat het maar 48u zal duren...

Maar wij willen in 2013 weg van de commercie, laat de overdosis maar komen en de kater zorgt voor de rest...

- Eerlijk duurt het langst. Ja, we gaan ervoor, voor NIETS NIEUWS kopen en voor CONSUMINDEREN... Maar onze trip lag vast, nog voor onze plannen echt concreet werden. Een mooi afscheid voor een nieuw begin...  :)





Geen opmerkingen:

Een reactie posten