zondag 11 maart 2012

Een lijstje vol geluk!

Soms lijkt het wel alsof je op een fout knopje drukte en je hele leven voorbij zoeft als een dolgeslagen trein. Nu, ik hou wel van een gezellig vaartje doorheen mijn bestaan, maar stil staan bij mooie dingen vergeet ik misschien te vaak. Bij deze wil ik echt even een gelukslijstje maken.
Het is moeilijk te nummeren. Er zijn veel dingen even belangrijk in mijn gelukslijst. Dus volgorde lijkt me volstrekt onnodig. Je mag het dan ook van beneden naar boven lezen, als jij daar gelukkiger van wordt!


Mijn gelukslijst
  • Vanochtend zei Roos, die al enkele dagen behoorlijk ziek is, glimlachend "Sonnesijn!!!" en ze wees trots door onze grote velux. De zon scheen overal, zelfs aan onze ontbijttafel, alleen dankzij mijn weerkundige lachende dochter.
  • Floris die in slaap valt, tijdens het eten. En dan met zo'n gigantische grote smile ligt te soezen. Dat maakt me waanzinnig blij.
  • Lekker eten. Nu ik op dieet ben is het prioriteir. Ik eis lekker eten. Ik mag dan afvallen, ik hoef niet te verhongeren. Een een lekkere groentenschotel waar ik naar hartenlust van kan opscheppen is echt een instant-happy middel.
     
  • Mijn echtgenoot die met een lekker geurtje en een strakke jeans uit de badkamer wandelt. Alsof het de normaalste zaak van de wereld is dat hij zo'n lekker lijf heeft. Kijk, van die man word je ook heel heel gelukkig. 
  • Een wandeling doorheen de stilte en groene plekjes in ons dorp. Met mijn gezin. Met krakende vorst onder onze voeten, of zon in onze ogen. Stil blij ben je dan.
  • Plannen smeden rond ons huisje. Zo vond ik vorige week een foto van een knalrode trap. Ik denk er nog glimlachend aan. Onze trap wordt net zo. Knal-rood. Zo mooi.
  • Bad-momenten met Roos. Er zijn weinig meer ontspannende momenten dan gewoon lekker te badderen met mijn dochter. Samen haren wassen en schuim wegblazen. Zo ver we kunnen.
  • Floris die schatert wanneer ik hem op zijn borstjes kietel. Van dat geschater plas je bijna in je broek... Hij ook waarschijnlijk.
  • Een opgerommeld huis, ook al weet ik dat het slechts voor 5 minuten is. Dan ben ik 5 minuten erg tevreden...

    Zo... er zijn wel meer dingen die me blij maken. Maar deze 9 dingen schoten me als eerste door het hoofd.

    Misschien toch een aanrader voor iedereen... een gelukslijstje...  :)

    Liefs,
    MamaManual

Geen opmerkingen:

Een reactie posten